3DS MAX RENDER VE VRAY AYARLARI

RENDER VE VRAY AYARLARI 1



Primary bounces için    İRRADİANCE MAP
Seondary bounces için  LİGHT CACHE


V-Ray Caustic

Vray renderer de kaustikin çalışması için objenin de kaustik üretebilecek durumda olması gerekir.Ayrıca Vray Caustic parametrelerinden on aktif olmalı.
Multiplier : Caustikin kuvvetini arttırır.
Search distance , Küçük değerler keskin ancak pütürlü ,büyük değerler daha düzgün ama
blurlu kaustik üretirler.


V-Ray Environment ( Skylight):

Vray renderer parametrelerindeki environment bölümü. Gı sırasında reflection ve refractionu hesaplamada kullanabileceğiniz renk ve veya resmi koymanızı sağlar. Buradan bir renk veya resim koymazsanız. Environment map deki resmi kullanır..
Render sırasında burası mutlaka işaretlenmiş olmalı
Buradaki Multiplier değerinin  .30  olması uygun gibi.Fazlasında sahne fazla aydınlık olabilir.

V-Ray DMC Sampler :

Buradaki ayarlardan adaptive amount miktarı azaltılırsa en ince detaylar bile görülebilir.

V-Ray Color Mapping

Color mapping ile resimde bir çeşit renk düzeltmesi ,gölge kesafetini ve parlaklığı ayarlayabiliriz. Bu kısım sahnede direk ışık alan bölge ile almayan bölge arasındaki kontrast alanı ayarlamamızı ve daha iyi görmemizi sağlar.Şöğle ki ;
Sahnemizde ışık alan bir bölge ile indirekt aydınlanan yani ışık almayan bir bölge olsun .
Sahne genel olarak karanlıksa aydınlatmak için  ya ışık kaynağını arttıracağız ya da color mappingle oynayacağız. Bu durumda ışık alan yerlerin aydınlığına bakacağız çok aydınlıksa
Işık kaynağıyla oynamamıza gerek yok Işık almayan bölgelerin ışığını arttırmak için color mappingden yararlanmalıyız. Buradaki ayarlarla oynayacağız.dark multiplieri arttırmak işe yarayabilir.(Buradaki exponental Logaritmic exposure control benzeridir. Işık alan yerlerdeki ışık patlamasını önler dark multiplier burada yukarıda söğlediğim işi yapar ancak bright multipliere dokunmayın bir işe yaramaz))
Buradaki linear multiply ve exponental ve Reinhard  hariç değerler pek uygun değil
BENİM TERCİHİM
Burasını mutlaka kullanırım daha çok Exponential veya renkler doygun olsun istersem de HSV Exponential veya Reinhard kullanırım. Diğer ayarlara pek dokunmam.


Camera:

Sahnedeki Vray kamera hariç kameralara ait ayarları yapmak için kullanabiliriz.

Default Displacement

System

Buradan da sahnedeki obje ve ışıklara ait ayarlamalar yapılabilir


Materials :

Vray Materialler vray renderer ile kullanılırsa  ;
Render süresi hızlanır,ışıklandırma daha gerçekçi olur,reflection ve refraction daha doğru hesaplanır.

VrayMtl  ( Materyal editörde map browserda bulunur)

Temel parametreler şunlardır :

Diffuse :  Objenin ışıktaki rengidir ve reflection ve reflactiondaki renklere de bağlıdır.Çünkü obje yüzeyinin ışığı yansıtma veya kırma oranı dolayısıyla objenin ışığı tutma  özelliği de değişeceğinden objenin yüzey rengi de değişiklik gösterir.

Reflect : Renk beyaza doğru çekildikçe objenin yansıması artar. Objenin rengini bulanıklaştırır.

Freshnel reflections : Burası işaretlenirse  yansımanın şiddeti değişir. Bu etki IOR ‘ye  ( index of refraction – ışığın kırılma oranı) . de bağlıdır.

Freshnel IOR : ( İndex of Reflection)Reflection sırasında hesaplanacak IOR miktarı.Normalde
Bu oran Index of Refractiona kilitlidir ( L işareti) istenirse kilit çözülerek ( L’ye tıklanarak)
Daha iyi kontrol imkanı sağlanır.

Highlight Glossiness :Reflection glossinese kilitlenmiştir. Materyaldeki parlayan kısmın şeklini tayin eder.(L) kilit  tıklanarakj açılırsa aktif olur.

Reflection Glossines : Yansımanın keskinliğini kontrol eder.. 1 değeri tam ayna yansıması
Birden düşük değerler puslu yansıma üretir.. Puslu yansımanın  kalitesi için hemen aşağıdaki subdivs. Değerleri ile oynayın.

Subdivs : Puslu yansıma kalitesini kontrol eder. Düşük değerlerde çabuk render alınır ancak pürüzlü olur. Yüksek değerlerde kalite artar.

Use İnterpolation : Puslu yansıma işini hızlandırmak için burayı çek edin.

Max depth : Yansıma işlemi sırasında ışığn yansımasının kaç kere hesaplanacağını kontrol eder.Düşük değerlerde siyah yerler belirir.10 dan büyük olması gereksiz vakit kaybıdır.
Exit color. Yansıyan yerlerin rengini belirtir.

( Not : Max depth ve Exit color seçeneklerinin etkisini anlamak güç olabilir. Buralardaki ayarlarla hiç oynamamak belki de daha iyidir.)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Refraction :Işığı kırma bölümü. Renk beyaza döndükçe ışık daha fazla kırılır.Obje saydamlaşır. Renk siyah , Obje tam mat, Renk Beyaz , Obje tam saydam olur.

IOR : İndek of refraction ,ışığın ne kadar kırılacağını belirtir. 1 hiç kırılmayacağını gösterir.Çeşitli objelerin ışığı kırma oranı da farklıdır.Suyun ışık kırma oranı 1,5

Glossines : Refractionun keskinliğini kontrol eder.1 mükemmel  olarak cam etkisi verir.
Daha düşük değerler bulanık kırılma etkisi verir.

Subdivs : Refractionun kalitesini kontrol eder.Düşük değerler çabuk render eder ancak pürüzlü sonuç verir. Yüksek değerler tam tersi.

Use interpolation : işlemi hızlandırmak için çek edin.

Refraction depth : Işığın kaç kere kırılacağını gösterir. Yüksek değerler çok hesaplama gerektirdiğinden render süresini uzatır.
( Not : hem refraction depth hem de reflection depth oranlarını biraz yüksek tutmak kaliteli sonuçlar verir. Güzel cam efekti almak için render süresini uzatmaya değebilir)

Exit color : Kırılma sonunda ışığın rengini belirtir. (pencere camının ya da bir cam tabakasının kenarındaki rengi buradan ayarlayabilirsiniz)

Fog Color : Kalın objelerin ince objelerden daha az şeffaf olması dolayısıyla, ışığın kalın objelerden daha az geçme efektini sağlamak için kullanılır.Translucency etkisi için de kullan.
(Fog color etkisi saydam objenin  içinde duman varmış da daha az saydam görünüyormuş gibi bir etkidir. Kirli cam şişe etkisi  için kullanılabilir)

Fog Multiplier . fog color etkisini kuvvetlendirmek için kullan

Fog Bias : Saydam objenin ince yerlerinii daha çok veya daha az  şeffaf yapmak için kullan.

Affect Shadow : Burası  objenin şeffaf gölge üretmesi için kullanılır.Sadece Vray sahdow ve ışıklarla çalışır.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Translucency .
Objenin ışığı geçirme etkisi çin kullanılır. Bursının aktif olması için refractionun da aktif olması gerekir.
Translucency tipleri şunlardır :
Hard ( Wax)  model : az da olsa ışık geçiren katı objeler için kullanılır (mermer gibi)
Soft (water ) model : ışık geçiren yumuşak modeller için kullanılır. Su,yaprak kumaş vb gibi.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

BRDF . Materyalin parlayan kısmının tipini belirtir.Yansıma rengi siyahtan başka bir renk ise ve  reflection Glossines 1 den farklı  ise çalışır. ( warf, phong blinn)
Options parametrelerindeki;
Anisotropy. Tavanın dibi yansımalarını yapmak için kullan.
Trace reflections: off durumundaysa yansıma olmaz.( Reflection rengi beyaz olsa bile)
Trace refraction : off durumundaysa kırılma olmaz.
Cut off : yansıma ve kırılmanın olmayacağı kısımları gösterir.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Maps ; Normal materyalde olduğu gibi map kullanımı için

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Reflect interpolation :
Hazır ayarlara pek dokunmayın.etkisi pek hissedilmez. Ancak animasyonda kullanmayın.Işık
Çakmalarına, parlamalarına sebep olur.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Refract İnterpolation :
. Hazır ayarlara pek dokunmayın.etkisi pek hissedilmez. Ancak animasyonda kullanmayın.Işık Çakmalarına, parlamalarına sebep olur.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Vray 2sidedMtl  ( Materyal editörde  map btowserda )bulunur
Bu materyal objenin arka tarafından gelen ışığın görülmesini sağlar, İnce kağıt, kumaş perde
Yaprak vb görüntüler için kullan
Temel parametreleri şunlardır :

Back Material : Objenin arka tarafındaki yüzeylere uygulanacak materyal için kullan.
Use back materyal aktif durumda değilse Vray her iki tarafa da ön materyali uygular
Translucency : burası  da objenin hangi tarafının  -ön veya arka- daha görünür olacağını kontrol eder. 0,50 değeri her iki tarafın da eşit olarak görüleceğini belirtir. Değer sıfıra yakınsa ön tarafın bire yakınsa arka tarafın daha görünür olacağını belirtir.
Force single sided sub material : burasının off durumunda olması tavsiye edilmez , İşaretli olmalı ve alt materyalin de  tek taraf.lı materyalmiş gibi render edileceğini gösterir.

Not : Bu materyali tek taraflı objelere uygulayın. Plane ve extrude edilmiş çizgiler gibi. Aksi halde  render süresini çok uzatır.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------VrayOverride Mtl :     ( Materyal editörde  map btowserda)bulunur
Objenin render edildiğinde değişik renkde  yansıması veya kırılmasını ayarlamak için kullan. Mesela kırmızı bir obje camın üzerinde sarı olarak yansıması gibi.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

VrayLight Mtl : ( Materyal editörde  map btowserda)bulunur
Objenin self illumination özelliği kazanması için kullanlır.Bu materyal uygulandığında obje  ışık çıkarıyormuş gibi bir etki kazanır. ( yalancı ışık)
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

VrayMtlWrapper : ( Materyal editörde  map btowserda)bulunur
Objeye ilave yüzey özellikleri kazandırmak için kullanılır. Bu tip bir işlemi  Sistem- object settings den de yapabilirsiniz.

Temel parametreleri şunlardır :

Generate GI :  Objenin Gİ yaratıp yaratmayacağı ayarlanır
Receive GI   : Objenin GI alıp almayacağı ayarlanır. Generate Caustic : Kaustik ( ışık yansıması) üretip üretmeyeceği ayarlanır
Receive Caustic : Kaustic alıp almayacağı ayarlanır.
Caustic Maltuplier : Kaustic etkisini arttırmak için kullan
Matte surface : Objeyi mat yapmak için burayı işaretleyin.

(önemli not : Normal materyaldeki Matte - Sshadow materyalin ve Shellac materyalin Vraydeki karşılığı budur)
Ancak temel parametrelerdeki  base materyal muhakkak Vraymateryal olmalı
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

VrayfastSSS : ( Materyal editörde  map btowserda)bulunur
Deri yapmak için
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

VrayBlendMtl:  Materyal editörde  map btowserda)bulunur
Birkaç materyali birleştirmek için kullan. Normal materyallerdeki Blend ‘in yaptığı işi görür.
Bu materyal altında kullanılan diğer materyaller de Vray olmalı. Bilgilerinize.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Vray Işıklar :

Not :  Vray ışıkları İdare paneldeki normal ışıklar altında bulunur.
Vray Sun ( güneş) :

Vray sun seçildikten sonra perspektiv penceresi hariç diğer pencereden ( tercihan üst) tıklayarak sahneye konulmalıdır.
Parametreleri şunlardır :

Enabled : aç kapa düğmesi
İnvisible : Güneşi görmek veya görmemek üzere kullan
Turbudity: Güneşin ve gökyüzünün rengini de etkileyen Havadaki toz miktarını ayarla
Düşük değerler mavi gök temiz hava, yüksek değerler, sarı,portakal güneş kirli hava demektir.

Ozone : Güneş ışığının rengini ayarla. Düşükde güneş ışığı  sarı yüksek değerde ise mavidir

İntensity Multiplier : Güneşin parlaklığını arttır.

Size multiplier . Güneşin görünen büyüklüğünü ayarla.

Shadow Subdivs.. Güneş tarafından üretilen area shadowun kalitesini ayarla.

Exclude ( hariç) : Güneş ışığından etkilenecek veya etkilenmeyecek objelerin seçimini yapın.

Önemli not : Vray sun ve dolayısıyla üretilen vray sky ( gökyüzü) etkisini görmek için sahneye muhakkak Vraycamera penceresinden bakmak gerekir.

Vray Textures ( Kaplamalar)

Not : vray textures ( kaplamalar ) vray materyaldeki diffuse seçeneğinin yanındaki küçük kutucuğa tıklandığında ortaya çıkan Materyal/ map browserda bulunur.

Vray Sky :
Vray Sun aktif edildiğinde maxdeki environmentten çıkar. Parametrelerini değiştirmek için Buradaki Vray sky yazısı tutulup materyal editördeki boş bir slota atılır.
Parametreleri için Vraysun parametrelerine bakın.

VrayDirt :  Kir toz pas üretmek için kullan. Şöğleki ;
Vray dirt  texture uygulanabilmesi için iki objenin birbirini kesmesi gerekir.yani bir odanın duvarı ile döşemesi gibi. Duvara vraydirt kaplama atarsanız, duvarın tam da döşeme ile birleştiği yerde boylu boyunca leke kuşağı görünür ( ambient occlusion) bu leke kuşağını parametrelerle oynayarak daraltıp genişletebilirsiniz. Duvarın  başka obje ile kesişmeyen kısımları lekeli olmaz.Güzel bir kaplama

Vray color R G  B kanalları ayarlarıyla oynayarak objeye değişik renkler vermekte kullan

Vray map Normal renderda Raytrace mapin yaptığı iş neyse onu yapar

Vray Edges Text : Normal renderdaki Vireframe materyal neyse onu yapar
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Vray Geometrik objeler :
 Vraye ait geometrik objeler Create panelde  bulunur. Creat panele tıklayın. Vrayi seçin.
Vray geometrik objeler ortaya çıkar: Bunlar ;

Vray fur .
Objeyi üretip vray fura tıkladığınızda render sırasında kıl tüy efektini görebilirsiniz.
Normal hair and fur modifierde olduğu gibi saç tüy, çimen yapın. Ondan daha kullanışlı gibi.

Vrayplane : Sahnenize sonsuz genişlikte bir düzlem koymanıza yarar. Seçerek üst pencereden plane koyun. Küçük görünmesine de aldanmayın. Render ettiğinizde bütün sahneyi kapladığını görecekiniz.Üstüne ne isterseniz modelleyin
Vray pluginleri :

Vray shadow :  ışıklarda shadows ( gölgeler) seçeneğinde bulunur. Vray renderle kullanmak gölgelerde doğru ( flu , şeffef gölgeler) üretilmesinde etkindir.Kullanılmalı.

Vraydisplacementmod : İdare paneli -  Modify – Modifier listde bulunur. Objeyi Bitmap ile deforme etmekte kullanılır.  Faydalı.

Vraytoon : Bu plugin Ana menü – rendering - Environment deki efektlerin içinde bulunur. Efektlere add  deyin açılan pencereden vray toonu  seçin. Önceden seçilmiş objenin kenarlarına kalemle çizilmiş gibi çizgi çeker. Çizginin renk ve kalınlığını değiştirme imkanı var.İncelenmeli , faydalı olabilir.

Vrayphisycalcamera : İdare panelindeki kameralarda bulunur. Vray rendererle kullanmak gerekir. Görüş alanının odağını değiştirmek cray güneş ve gökyüzünü de görmek için kullanılmalı.
Kamera parametreleri şunlardır ;
- Film gate ;  Resmin mm cinsinden  yatay boyutunu gösterir
- Zoom factor  zumlamak için kullan
-Focal lenght : odak uzaklığını ayarlayabilirsin.
-F-number ; exposure  çek edilmişse resmin parlaklığını ayarlaya.( düşük daha parlak)
-Distortion ; görüntüyü deforme etmek için kullan,
-Film speed resmin parlaklığı için kullanılır normal 200 daha parlatmak için artır
-Shutter speed de resmin parlaklığı için kullanılır. Düşük değerler karanlık

F-Numberi ; düşürmek  sahneyi daha parlak yapar çünkü kameradan içeri daha çok ışık girer
Shuter speed ; poz zamanını tayin eder , uzun zaman (küçük shutter speed)daha parlak resim demektir.Bu parametre motion blur efektini de etkiler.
Film speed (ISO): Filmin hassasiyetini tayin eder ve dolayısıyla da resmin parlaklığını, Iso
Yüksekse film hassastır.
Vertical shift ; Kamerayı kontrol etmek için kullan


Vray genel konularla ilgili hususlar ;

1-  Vray sun tarafından üretilen gölgeleri açmak için  Vray Color Mappingdeki gama değerini
     2 civarında yap.Type de reinhard olabilir.( reinhard ; exponental ve Linearın karışımıdır)

2-  Pencerenin arkasındaki ışık vray light değilse, Işık camdan içeri geçmez, geçmesi için
     Refractiondaki affect shadow seçeneğini işaretlemek gerekir.( shadow vray shadow olmalı)

Vray uygulamaları

Cam ;

1- Vray materyali açın
2- Diffusedaki rengi tam siyah yapın
3-Reflect rengini 230 civarında yapın Freshnel reflectionu ( Yansımanın şiddetini arttırmak 
    ve keskinleştirmek için yapıyoruz.) ve IOR yi ( yansıma miktarını arttırmak için yapıyoruz)
    aktif edin Max dept 10 olmalı (düşük değerlerde siyah yerler olmasın diye daha fazlaya
    gerek yok)
4-Refract rengini tam beyaz yapalım Max depth 10 olsun
5-Aşağıdaki options menüsünden  Reflect on back side aktif olmalı bu kadar.
    Camın kalitesi render ve ışık ayarlarına da bağlıdır.

Krom:

1-Diffusedaki rengi tam siyah yapalım
2-Reflect rengini beyaz yapalım, Freshnel Reflectionu  ve Freshnel IOR yi aktif edelim,Max
   depth 10 olsun
3-Refract rengi siyah kalmalı. Bu kadar


Dış mekan aydınlatması 1 ;
1-Sahneyi tamamen içine alacak büyüklükte bir yarım küre yapın bu yarım küreye
   Vraylightmtr uygulayın ve de bulutlu bir resim atın.
2-Güneş ışığı olarak vraylight koyun rengi turuncu ve sphericak olsun. Işık ne kadar büyükse
    gölgelerin de o kadar yumuşak olacağı unutulmamalı.
3-Gı aktif olmalı,irradiance map ve light cache ,color mappingde exponental uygula

Dış mekan aydınlatması 2 ;
1-Sahneye sunlight koyun,parlaklığı duruma göre olacak gölgeler vrayshadow olacak
2-Adaptiv DMC catmul room
3-GI on durumunda İrradiance map ve Light Cache
4-Color mapping linear multiply olacak

Dış mekan aydınlatması 3 ;

1-Sahneye vraysun koyun.Sorulan soruya hayır deyip pyhsical skyı sonradan environmentten kendiniz koyun ve de sürükleyerek boş bir slota atın. Sun intensity multiplieri 0.30 civarına indirin . sun parametrelerindeki intensity multiplier de 0.13 civarında olabilir.
2-Adaptiv DMC cutmull  room olsun
3-Gİ aktif olacak İrradiance map ve Light cache iyidir.
4-Vray environment on durumunda multiplier 0.30 civarında
5-Vray color map on durumunda ve exponential aktif gama gerekirse 0.9 olmalı

Caustic çalışması:
Bir masa ve üzerine bardak modelleyelim. Kaplamalarını atayalım( Bardağa tabii ki cam ) Bunların üstlerinde belli bir mesafeye de Vraylight yerleştirelim.
Vraylight plane şeklinde olsun rengi de sarımtırak yapalım.
Vray environmenti on durumuna getirip aynı yerden de bir imaj atayalım.(yansıtma için)
Adaptive subdivision ve catmul room
Gi aktif edip Caustici de işaretleyelim .Refractiv olacak
İrradiance map yüksek olsun. HSDV  de yüksek olsun (antialias miktarını kontrol eder düşük değerler lekel olur)
Vray Caustici on durumuna getirin.
Daha sonra Vray siysteme gidip Light seçeneğinden Vraylightı seçerek  Caustic subdivisionu 2000 yapın ( yüksek değerlerde düzgün caustic yapar) Aynı yerdeki object settingsden de objenin kaustik üretmesi için gerekli yerin seçili bulunduğuna emin olun.

KAYNAK: 3DS MAX EĞİTMENİ HAKAN YILDIR


RENDER VE VRAY AYARLARI 2

Sahne ve objelerimizin son hali…
Şimdi Klavyeden F10 yada Menü / Render / Render… yolunu takip edin.
Common ayarlarından / Assign Renderer kısmına gelin.Aşağıdaki kırmızı çerçeve içindeki butona basın.
Açılan pencereden Vray render motorunu seçin…
Vray artık aktif hale geldi.
Renderer ayarları sekmesine gelin.
Global Switches ayarlarından Defaults Lights işaretini kaldırın.Bunu yapma sebebimiz, sadece kendi yerleştirdiğimiz Vraylight’ların etkisini görmek içindir.
Image Sampler ve Antialising ayarları.
Clr Thres ayarı.
Clr Thres sahnemizdeki küçük siyah noktaların gözükmemesini temiz bir render çıktısı almamızı sağlar…
GI engine kısmından Light Cache motorunu seçiyoruz.Bu seçenek yansımalarda ve ışık dağılımında oldukça güzel sonuçlar verir.
Irradiance map ayarlarından Current Preset Kısmını Low olarak seçin ve diğer gördüğünüz ayarları aynen yapın.
Light Cache ayarlarından Subdivs’i 650 ye indirin.Bu sahne için yeterli olacaktır.Show calc. phase’i de işaretlerseniz render aşamasından sahne hesaplamayı görebilirsiniz.
1. Vraylight ayarları.Sahnemizin solundaki Vraylight’ı seçin ve aşağıdaki değerleri girin.
2. Vraylight ayarları.
Sahnemizin sağındaki Vraylight’ı seçin ve aşağıdaki değerleri girin.
Render setup kısmını bitirdik.Render işlemi için hazırız ama önemli bir nokta olan sahne rengimizi de ayarlamalıyız ki sahne canlansın.
Klavyeden 8 yada Menü / Render / Environment ayarlarına gelin.
Background rengini siyahtan beyaz hale getirin.
Ve artık render işlemine hazırız.Viewport olarak Camera1 i etkin hale getirin ve render hesaplaması için bekleyin….
İşte render işlemi sonucu aldığımız çıktımız.
Vray ile gerçekçi render alma | Render ve Işık Ayarları
KAYNAK: MAXI3D.NET


RENDER VE VRAY AYARLARI 3





KAYNAK: 3dstudiomaxegitim




RENDER AYARLARINI KAYDETME







https://www.facebook.com/tr3dModelleme

Yorumlar