AKAN SU-ŞELALE YAPIMI

3D STUDIO MAX EĞİTİM 6

AKAN SU YAPIMI- PARTICLE SYSTEM WATERFALL

3ds max’de akan suyu efektini aşağıdaki aşamaları takip ederek yapabilirsiniz.

  1. Create sekmesinden particle system’i seçin.

  



  1. Particle systemden PArray seçin.



  1. PArray seçtikten sonra ekrana tıklayarak PArray’i çizime ekleyin.



  1. PArray’i çizime eklendikten sonra standart primitives’den plane çizin. Plane genişliğini çiziminizin ihtiyacına göre belirleyebilirsiniz. Örneğimizde plane’i front penceresinden çizerek xy düzlemine dik olarak yerleştirdik.


  1. PArray seçiliyken modify sekmesinden pick object tıklayıp plane’i seçin. Böylece damlacıklarımız plane’e eklenmiş olacaktır.



  1. Şimdi oynatma çubuğu (play animation) ile oynayarak damların ham halini görebilirsiniz.


  1.  Basic Parameters kısmında viewport display’den damlacıkların şeklini değiştirebilirsiniz. Örneğin damlacıkları box şeklinde yapabilirsiniz. Bunun için;
·         bir box çizin,
·         PArray seçin,
·         Particle type kısmında Instanced Geometry tıklayın,




·         Pick point tıklayın ve box objesini seçin.
·         Viewport display kısmında mesh seçtiğinizde damlacıklar box şeklinde olacaktır.   



·         particle type kısmında Standard particles seçerseniz damlacık şekillerinin max’de hazır bulunan şekillerden seçebilirsiniz.




  1. Örneğimizde damlacık tipini MetaParticles seçerek yapalım.
  2. Viewport Display’den Mesh seçili olsun.
  3. Particle Generation kısmından Particle Quantity (yoğunluk) Particle Motion(damla hareketi), Particle Timing(damlanın ömrü), Particle Size(damlanın boyutları, yoğunluğu) değerleriyle oynayarak dilediğiniz damlacık şeklini bulabilirsiniz.



Particle Quantity: use rate değeri arttıkça damla yoğunluğu artar.

Particle motion:
·         Speed: damla hızı. Bu değer düştükçe damlalar daha yavaş hareket edecek ve iç içe olacaktır.
·         Variation: yoğunluk. Bu değer yükseldikçe damlaların başladığı yerde daha yoğun damla kümesi olacak sonlara doğru damlalar arası uzaklık artacaktır.
·         Divergence: dağılım. Bu değer yükseldikçe damlalar her yöne uzaklaşacaktır.

Particle timing:
    • Emit start: damlanın başladığı frame. Örneğin 100 framelik bir sahnede emit start değeri 30 ise damlalar 30. framede başlayacaktır.
    • Emit stop: damla başlangıcının bittiği frame. Örneğin 100 framelik bir sahnede emit stop değeri 30 ise 30. framede damlalar başlamayacaktır.
    • Display until:  damlanın sona erdiği frame. Örneğin 100 framelik bir sahnede display until değeri 30 ise 30. frameden sonra damlalar sona edecektir.
    • Life: damlacık ömrü. Örneğin 100 framelik bir sahnede life değeri 30 ise damla ömrü 30 frame olacaktır.
Particle size:
·         Size: damlacık boyutu
·         Variation: damlacıkların birbirine olan mesefesi. Bu değer büyüdükçe damlalar birbirine bağlanacaktır.

MetaParticle Parameters :
·         Tension: damlacık boyutu. Bu değer küçüldükçe damlalar mevcut şekilleriyle büyüyecektir.


Örnekteki değerler

    
https://www.facebook.com/tr3dModelleme



  1. Yerçekimi ekleme. Space Warps kısmında Forces seçiliyken Gravity tıklatın ve çizime sahneye ekleyin.



  1. Gravity seçiliyken sol üst köşede Bind To Space Warp tıklayın. Önce gravity’ye sonra PArray tıklayarak damlaları yerçekimine ekleyin


  1. Yerçekimini ekledikten sonra damlaları bir zemin üzerinde kaydıralım. Bunun için yine Space Warps kısmından Deflectors seçin.


           
  1. Deflectors’den Deflector seçin.



  1.  Deftector tıklayıp dalmacıkların alt kısmına hizalayarak yerleştirin.



  1. Deftector seçiliyken yine Bind to Space Warp seçin. Önce deflector’e sonra PArray tıklayın. Böylece damlalar zemin üzerinde akar hale getirecektir.
  1. Deflector’ün Bounce değeriyle oynayarak sıvının zıplama veya coşkunluk değerini değiştirebilirsiniz. Örneğimizde bounce değeri 0.


  1. Örnekte “çizim boşlukta duruyor” izlenimi vermemek adına deflector’ün altına box çizelim.
  1. Sıvıya su görünümü verelim. Materyal editör açın.



  1. Opacity’de baş taraftaki kutucuğu seçili hale getirin.
  2. None tıklayarak çıkan pencereden Noise seçin.



  1. Ok tıklayın ve materyali PArray’e atayın. Burada materyal kaplamayı kabaca örneklendirdim. Kendiniz değişiklik ve düzenleme yapabilir, hazır sıvı materyali kullanabilirsiniz.
  1. deneme render aldığımızda şu görüntü ortaya çıkacaktır.


3 modelleme çalışmalarınızı yapabilmemiz için yorum kısmından ya da Facebook sayfamızdan iletişime geçin.


Yorum ve İsteklerinizi Bekliyoruz.





Yorumlar