DALGALANAN BAYRAK YAPIMI
RÜZGAR YAPIMI - WİND EFFECT
- Line ile bayrak ya da flamayı çizin.
- Line
seçiliyken Modify listen Garment Maker tıklayın. Bu seçenek
çizdiğiniz objeye kumaş etkisi verecektir.
- Germant Maker seçiliyken Density değeriyle oynayarak kumaşın dokuma sıklığını değiştirebilirsiniz.
- Kumaş etkisini değiştirmek ve düzenlemek için tekrar Modify listen Cloth tıklayın.
https://www.facebook.com/tr3dModelleme
- Line seçiliyken cloth tıklayın.
- Kumaşın cinsini seçmek için cloth properties’ten Presets tıklayıp Cotton seçin.
- Bayrak ya da flamanın direği için cylinder kullanabilirsiniz. Bayrak ile direk arasında bağlantıyı sağlamak için object properties’te sol üstte yer alan Add Object tıklayın. Yeni bir pencere açılacaktır. Çıkan pencereden Cylinder seçin.
- Cylinder seçin. Add tıklayın. Ok tıklayıp seçimi onaylayın.
- Modiyf’de Cloth seçerek Group aktif hale getirin.
- Vertexler açılacaktır. Bayrağın direğe nerelerden bağlanacağını belirleyelim. Bunun için bayrağın dilediğiniz yerlerindeki vertexleri seçin.
- Vertexleri seçtikten sonra make group tıklayıp vertekleri bir araya toplamış olalım. Group ismini değiştirebilirsiniz.
- Group açıkken Slim Node seçin. Slim node, vertexlere düğüm özelliği kazandıracaktır. Kumaştaki dokuma gibi düşünebiliriz.
- Artık bayrağı dalgalandırabiliriz. Bunun için Space Warps’tan Wind seçerek sahneye ekleyin. Rotate ve move yardımcı komutları ile rüzgarın konumunu değiştirebilirsiniz.
- Cloth seçiliyken Cloth Forces tıklayın. Çıkan pencereden wind seçin ve sağ tarafa atayın. Bu, sahnedeki rüzgarı simülasyon haline dönüştürecektir.
- Sağ alt köşede yer alan Time Configuration’dan Length değerinde değişiklik yaparak animasyonun kaç framede tamamlanacağına karar verebilirsiniz. Örneğimiz 600 frameden oluşuyor.
- Simulate tıkladığınızda bayrak dalgalanmaya başlayacaktır. Animasyon üzerinde değişiklik yapmanız gerektiğinde Erase Simulation tıklatıktan sonra değişikliği yapın.
- Materyal Editor’den bayrağa dilediğiniz kaplamayı atayabilirsiniz.
Yorumlar
Yorum Gönder